Investice

Jak si zařídit home office pro nejlepší efektivitu?

Hodně lidí stále pracuje z domova a pokračuje v home officu, na který jsme si zvykli během pandemie. Pro efektivní a soustředěnou práci ovšem potřebujete správně navržené a zařízené prostředí. Proto je velmi důležité, abyste do své domácí kanceláře trochu investovali a hlavně se nad tím pořádně zamysleli. Jakmile se rozhodnete pro předělání své kanceláře, musíte myslet hlavně na následující prvky.

Kvalitní stůl a židle

Ergonomická židle je základ, protože na ní budete sedět celý den. Tohle je prvek, na kterém byste vážně neměli šetřit. Stůl si můžete pořídit podle svého vkusu. Důležité je, aby měl správnou výšku. A jestli si chcete svou práci něčím oživit, můžete si pořídit i rostoucí stůl, u kterého si lze snadno nastavit výšku. Můžete u něj sedět, ale po stisknutí jednoho tlačítka také stát.

Technické vybavení

Výkonný počítač, velký monitor (nebo dva), klávesnice, myš a sluchátka jsou naprostým základem. Mnoho lidí ovšem potřebuje také tiskárnu a oblíbené tonery HP. Jestli hledáte levné tonery s kvalitním tiskem, musíte se soustředit na odborníky a známé výrobce. Užijete si nejen ostré dokumenty, ale také nízké náklady na tisk. To je důležité během v podnikání, ale také v domácí kanceláři.

Osvětlení

Světlo je nejlepší přirozené, ale zároveň musíte mít na stole nebo vedle něj také dobré zdroje umělého světla. Kvalitní stolní lampa s nastavitelnou intenzitou je nejlepší. Pro práci se doporučuje hlavně studené světlo, které vás udrží v bdělém a soustředěném stavu. Nejlepší je ovšem nastavitelné světlo, u kterého si můžete zvolit i teplé tóny v případě, že si chcete u pracovního stolu něco přečíst.

Software pro efektivní práci

Nejde pouze o materiální zařízení, ale také o technologické nástroje. To vám také hodně pomůže během pracovního dne, a to hlavně s time managementem a efektivitou. Existuje mnoho aplikací, které můžete využít pro různé účely. Možná nejdůležitější budou nástroje, které vám pomohou s efektivitou a časovým rozvrhem celého dne. Díky tomu vždy práci stihnete. Musíte si jen vybrat, jaké vám vyhovují nejvíce a mají přesně nástroje, které potřebujete ke své práci. Vybírat můžete:

  • komunikační nástroje (Zoom, Slack, Teams),
  • organizační nástroje (Trello, Notion, Google Keep),
  • aplikace pro správu času (Pomodoro timer, RescueTime, Focus To-Do).

Komfortní prostředí

Dávejte si pozor na to, abyste neměli na stole a v okolí kanceláře příliš mnoho věcí. Minimalismus vám v tomto ohledu hodně pomůže. Nezapomínejte ani na organizační pomůcky, které vám zajistí pořádek v práci. Dejte si do kanceláře také jednu nebo dvě živé rostliny, protože vám zlepší náladu. A máte-li doma rušno, pořiďte si také sluchátka proti hluku, abyste si vždy zajistili to nejlepší pracovní prostředí.

Související články

Back to top button